logotype

Створення сайтів

Етапи створення сайту

Щоб отримати сайт, який би відповідав Вашим вимогам до нього і стандартам, які висувають сайту сучасні реалії ведення успішного та прибуткового бізнесу за допомогою інтернету, сайт повинен відповідати певним правилам. Ці правила напрацьовані досвідом, отриманим роками роботи успішних вебстудій усього світу.
Для того, щоб ці правила були дотримані при створенні сайту, сайт повинен бути створений професіоналами у своїй сфері і з дотриманням технології створення сайту (так, в сфері сайтобудування є своя технологія, як і в будь-якому інтелектуальному виробництві).
Одна зі складових цієї технології - повноцінне проходження етапів створення сайту. Головне щоб на кожному етапі робіт по сайту були виконані всі його умови в повній мірі, і без виконання цих умов не завжди слід починати повноцінні роботи по реалізації наступного етапу.

Ось ці етапи створення ефективного сайту:


1. Збір інформації по сайту.
2. Складання технічного завдання та функціонального опису сайту.
3. Промальовування дизайну всіх сторінок сайту згідно з технічним завданням.
4. Верстка сторінок сайту згідно дизайну і тех.задання.
5. Програмування готової верстки сайту та створення адміністративної частини сайту.
6. Тестування сайту за всіма можливими параметрами.
7. Наповнення сайту інформацією.
8. Підключення до сайту систем аналітики для збору інформації та коригування рекламної компанії.

 

Далі я детально опишу кожен з цих восьми етапів.

Етапи створення сайту

1. Збір інформації по сайту

Будь-яка дія починається з процесу розуміння цієї дії. Для повноцінного розуміння потрібна інформація. Від того, які завдання ставляться сайту, яку інформацію можна зібрати на початковому етапі залежить подальший розвиток сайту. На початковому етапі зібраної інформації не обов'язково має бути багато, але вона повинна бути точною. Вивчається все: які цілі переслідує сайт, які очікування покладені на нього в перші дні після запуску і що очікується від нього після півроку роботи. Збирається доступна текстова, мультимедійна інформація по сайту. Відбувається аналіз аудиторії, на яку повинен бути розрахований сайт. 

Результатом роботи даного етапу повинна бути чітка картина структури сайту, принципи його роботи і цілі. А також поняття, яка інформація для наповнення сайту вже є, а яку треба підготувати за час створення сайту до етапу його наповнення. 

1. Збір інформації по сайту

2. Складання технічного завдання та функціонального опису сайту

Після того, як зрозуміла структура сайту і його завдання цю інформацію потрібно зафіксувати в деталізованому і розписаному вигляді. Інформацію, подану в такому вигляді називають Технічним завданням (ТЗ). У ТЗ розписується все: структура сайту, кількість розділів і їх особливості, способи реалізації цих розділів. Також описується принцип роботи сайту, як з боку користувача, так і з боку адміністратора. Це називається функціональний опис сайту. Функціональне опис сайту є невід'ємною частиною ТЗ. 

Результатом роботи даного етапу має бути точне і деталізоване технічне завдання з функціональним описом, яке вже можуть використовувати фахівці для створення сайту.

2. Складання технічного завдання та функціонального опису сайту

3. Промальовування дизайну всіх сторінок сайту згідно з технічним завданням

Коли видно повну картину сайту починається один з головних етапів створення сайту - розробка його дизайну. Спочатку дизайнер придумує концепцію майбутнього сайту, по суті це і є його «душа», якщо так можна висловитися щодо сайту. Відповідно до цієї концепції розробляється дизайн головної сторінки сайту, на якому опрацьовується основна стилістика сайту, колірна гама, подача елементів структури та шрифти. Після створення головної сторінки вона передається на затвердження замовнику. Після внесення коригувань (при необхідності) і повному затвердженні дизайну головної сторінки, відбувається промальовування всіх інших сторінок і розділів згідно з тех.заданням і функціональним описом. Після їх створення дизайн знову передається на затвердження замовнику. Після внесення коригувань (при необхідності), відбувається затверження дизайну всього сайту. 

Результатом роботи даного етапу є повністю опрацьований затверджений дизайн всіх сторінок і розділів сайту. 

3. Промальовування дизайну всіх сторінок сайту згідно з технічним завданням

4. Верстка сторінок сайту згідно промальовані дизайну і тех.завдання

Після того, як дизайн сайту готовий, за роботу беруться верстальники. Верстальник повинен перенести графічний дизайн-макет сайту в коди, які зрозумілі комп'ютеру. Також верстальник повинен додати такі дії і елементи, які складно показати на дизайні (наприклад зміна елементів сайту при наведенні на них покажчика мишки). Для цих цілей верстальник використовує коди спеціальної розмітки сторінок для сайтів HTML, а також створює таблиці стилів CSS і задіює скриптову мову програмування JavaScript. Верстку сайту можна переглядати через браузер, але при цьому вносити інформацію на сайт через адміністрування ще не можна. 

Результатом роботи буде створення повноцінної статичної версії сайту, повністю відображає затверджений дизайн і тех.задания. 

4. Верстка сторінок сайту згідно промальовані дизайну і тех.завдання

5. Програмування готової верстки сайту та створення адміністративної частини сайту

Вивчивши технічне завдання, і отримавши готову верстку програміст приступає до створення повноцінного сайту. Програмуються унікальний функціонал і модулі, які описані в тех.заданні. Створені програмні коди інтегруються в верстку. Створюється динамічне ядро сайту, яке дозволяє додавати на сайт нову інформацію, змінювати і видаляти існуючу. Для створення програмної частини сайту використовується мова програмування PHP, скриптова мова JavaScript і бази даних MySQL. При створенні системи адміністрування сайту не використовуються сторонні масові системи управління контентом, а тільки чистий «ручний» код, що сприяє збільшенню надійності системи, зменшення споживання серверних ресурсів і при цьому дозволяє досить легко модифікувати і масштабувати систему при необхідності.

Результатом роботи буде повноцінний працюючий сайт, який повністю відповідає технічному завданню і дизайну. 

5. Програмування готової верстки сайту та створення адміністративної частини сайту

6. Тестування сайту за всіма можливими параметрами

Але будь-яку роботу треба досконально перевірити і протестувати, так як при роботі сайту можуть виникати будь-які комбінації можливих дій користувачів. Для цього тестувальник відтворює можливі дії як ручним способом (просто повторюючи дії користувача) так і програмним, використовуючи спеціальні скрипти. Всі виявлені, помилки передаються на виправлення, і після їх усунення тестування відбувається ще раз. 

Результатом роботи цього етапу буде протестований сайт з гарантованою працездатністю. 

6. Тестування сайту за всіма можливими параметрами

7. Наповнення сайту інформацією

Коли сайт вже готовий, залишається один із завершальних етапів по створенню сайту. Наповнення його інформацією, яка буде відображатися користувачам, при використанні сайту. Наповнення може відбуватися як в ручному режимі - через адміністрування, за допомогою внесення текстової та графічної інформації в потрібні розділи сайту. Так і в автоматичному режимі, коли наповнення відбувається за допомогою спеціальних модулів, які дозволяють наповнювати сайт з файлів excel (наприклад, прайси товарів), сторонніх баз даних, бухгалтерських програм і т.д. Цей тип наповнення зручний, коли кількість елементів для наповнення істотне (наприклад інтернет магазин з десятками тисяч товарів). 

Результатом роботи буде повністю готовий сайт, який можна виводити в Інтернет і розміщувати його на домені. 

7. Наповнення сайту інформацією

8. Підключення до сайту систем аналітики для збору інформації та коригування рекламної компанії

Але просто викласти сайт в інтернет - це ще не всі роботи. Сайт повинен приносити прибуток. А щоб приносити прибуток, він повинен реалізовувати завдання, поставлені йому. Для того, щоб мати чіткий механізм контролю реалізації завдань і мати інформацію для аналізу, згідно якый можна виробляти коригування (для більшої ефективності) в роботі сайту і рекламної компанії, сайт повинен бути обладнаний системою аналізу та обліку подій. Ця система заснована на технологіях Google, інтегрується в сайт, і дозволяє отримувати інформацію такого типу: 

- за яким ключовом запитом користувач прийшов на сайт; 

- скільки обійшовся цей запит власнику сайту; 

- чи зробив користувач потрібну дію на сайті (наприклад замовив послугу або купив товар), якщо не зробив, то що його зупинило; 

- скільки прибутку приніс цей користувач, замовивши послугу або товар; 

Використовуючи цю інформацію, можна визначати вигідні рекламні напрямки, і здійснити коригування рекламної компанії, в сторону досягнення її максимально можливого ефекту. Головна перевага такого способу збору і аналізу інформації це його точність і швидкий зворотний зв'язок при зміні параметрів. Також аналізуючи отриману інформацію, можна запускати рекламну компанію з більшою ефективністю не тільки по контекстному напрямку, але і по ремаркетингу, соцмережах і мультимедійныій реклами. 

 

Після дотримання всіх цих етапів створення сайту, можна з належною впевненістю говорити, що сайт створений максимально професійно і розроблений для успішного досягнення запланованих для нього цілей. Також прочитавши ці етапи, можна зрозуміти, скільки фахівців, сил і знань використовується при створенні одного якісного сайту, і чому такий сайт не може коштувати дешево.

8. Підключення до сайту систем аналітики для збору інформації та коригування рекламної компанії